Debattartiklar om Svenska artprojektet

De senaste dagarna har det rasslat till i media – tre debattartiklar om Svenska artprojektet har publicerats. Via nedanstående länkar hittar du dit:

Newsmill:

1. Stefan Ekman: Landsbygdsministern vilseleder om artprojektet. http://www.newsmill.se/artikel/2012/12/12/topptv-a-landsbygdsministern-vilseleder-om-svenska-artprojektet

Uppsala Nya Tidning:

2. Kjell Antonsson m.fl: Svenska artprojektet till slaktbänken? http://www.unt.se/debatt/svenska-artprojektet-till-slaktbanken-2015193.aspx

3. Mats Eriksson m.fl: Vill regeringen rasera denna kunskapssuccé? http://www.unt.se/debatt/vill-regeringen-rasera-denna-kunskapssucc-2015546.aspx

En grupp inom Facebook-nätverket Bevara Nationalnyckeln till Sveriges flora och fauna med 2 200 medlemmar (https://www.facebook.com/groups/386207614766450/) har också skickat ett öppet brev till samtliga riksdagsledamöter där de vänder sig mot de föreslagna nedskärningarna av Svenska artprojektet i form av nedläggning av Nationalnyckeln och avveckling av museistödet.