Bildtävlingen 2012

Hem Forum Allmänt Bildtävlingen 2012

Detta ämne innehåller 4 svar, har 3 deltagare, och uppdaterades senast av  Andreas Wallberg 5 år, 1 månad sedan.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej!

Här samlar vi frågor och svar om bild/fototävlingen som föreningen anordnar under 2012. Mer info om tävligen hittar du här: http://systematikforeningen.se/wiki/faq-om-hemsidan/#hur-fungerar-foto-bildtavlingen-grona-linsen-2012-hur-gor-jag-for-att-delta-hur-rostar-jag

Jag har försökt att ladda upp bilder till tävlingen, men det går inte att välja något galleri! Har inte tävlingen startat ännu?
    /Jan-Erik

Hej!

Tack för att du hörde av dig! Jag har kollat igenom och justerat användarrättigheterna, skapat en ny användare och laddat upp en testbild. En oklarhet i instruktionerna är att man först måste klicka på ”Svenska systematikföreningen” upptill för att den där Galleri-ikonen ska dyka upp. Hör av dig igen om du inte får ordning på det.

Mvh
    Andreas

Johan Rova
    Medlem

Hej! Jag provade ladda upp tre zippade mappar (med tre bilder i vardera mappen) och en ”lös” bild i går, men det verkar som om bara den ozippade bilden kom fram (till ”pedagogiska bilder”). Tyvärr visas den bara som en tom bild med ett kryss i i galleriet, men klickar man på den så visas den. Ligger de zippade mapparna och väntar på att bli uppackade någonstans där jag inte hittar dem?

Verkar för övrigt som att jag har större behörighet än vad jag tycker att jag borde ha när det handlar om att göra intsällningar för röstningsalternativ på bilderna i tävlingsmapparna.

MVH

Johan

Hej Johan!

Jag har märkt att WordPress-galleriet är väldigt känsligt för bilder med tex åäö i filnamnen. Dubbelkolla filnamnen och testa att ladda upp dem igen, utan att vara packade i ett zip-arkiv. Alternativt kan du skicka dem till mig på eposten.

Mvh

Andreas

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.