Medlem och personuppgifter

För att bli medlem på systematikforeningen.se:

Du kan skapa ett konto på denna webbplats. Då kan du publicera nyheter och information, samt få mejlutskick när andra gör inlägg.

För att bli medlem i Svenska Systematikföreningen:

För att stötta Svenska Systematikföreningen, bör du bli medlem i föreningen.

1. Ny medlem: Kontakta kassor@systematikforeningen.se och uppge namn, mejladress, position, institution och arbetsplats.
  2. Alla medlemmar utom grundutbildningsstudenter: Betala medlemsavgiften. Från och med verksamhetsåret 2022/2023 är avgiften 100 kr per verksamhetsår (1 september till 31 augusti). Avgiften betalas till något av nedanstående konton. Kom ihåg att ange ditt namn och vilken period betalningen avser!
  3. För grundutbildningsstudenter: grattis, du behöver inte betala någon medlemsavgift!

Plusgiro

50 86 22-8

Bankgiro

Swish

QR-kod för att swisha 100 kr medlemsavgift till Svenska systematikföreningen

Dataskydd – systematikforeningen.se

När du registrerar ett konto på systematikforeningen.se godkänner du att vi sparar dina uppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om namn, arbetsplats och e-postadress. Detta för att du ska kunna få utskick och göra egna utskick via sajten. Webmaster ansvarar för användarkontona och kan kontaktas på webmaster@systematikforeningen.se. Andra användare kan se den information du gör publik i din profil. Vi delar inte din information med utomstående parter eller till andra länder utanför EU/EES. Du kan när som helst kontakta webmaster för att få tillgång till dina uppgifter eller för att få dem borttagna. Informationen i användarkontona gallras om de är uppenbart övergivna (om mejl studsar).

Dataskydd – Svenska Systematikföreningen

När du blir medlem i Systematikföreningen godkänner du att vi sparar dina uppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om namn, arbetsplats och e-postadress. Detta för att vi ska kunna kontakta dig med information om föreningen och dess aktiviteter. Styrelsen ansvarar för medlemsregistret och du kan kontakta oss på styrelsen@systematikforeningen.se. Vi delar inte din information med utomstående parter eller till andra länder utanför EU/EES. Du kan när som helst kontakta oss för att få tillgång till dina uppgifter eller för att få dem borttagna. Informationen i medlemsregistret gallras efter 2 år om ingen medlemsavgift betalas.

Dataskydd – Systematikdagarna

När du registrerar deltagande i Systematikdagarna godkänner du att vi sparar dina uppgifter om namn, arbetsplats, e-postadress, och deltagarinformation i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Detta för att de lokala arrangörerna ska kunna se till att du får rätt kost och så att de kan kontakta dig med information om evenemanget. Webmaster ansvarar för bokningsformuläret och kan kontaktas på webmaster@systematikforeningen.se. Vi delar din information med den lokala arrangörsgruppen, men inte till utomstående parter (om det inte är nödvändigt för att se till att rätt person får rätt specialkost) eller till andra länder utanför EU/EES. Du kan när som helst kontakta oss för att få tillgång till dina uppgifter eller för att få dem borttagna.