Välkomna till Systematikdagarna i Stockholm 2013

2013 års Systematikdagar kommer att äga rum den 25–26 novemberNaturhistoriska riksmuseet i Stockholm och är ett samarrangemang mellan Svenska systematikföreningen, Naturhistoriska riksmuseet och Svenska artprojektet.

nrm1

Program, abstracts och affisch

Nu har vi lagt upp den slutliga versionen av program med abstracts! Håll till godo! Vi kan utlova två spännande och innehållsrika dagar i systematikens tecken!

Skriv gärna ut Systematikdagarnas affisch och sätt upp på din institution, och sprid till andra!

Muntlig presentation / Posterpresentation

Vi hoppas att så många som möjligt som deltar på Systematikdagarna 2013 vill presentera sin forskning eller annat intressant i ett föredrag eller en poster. De som önskar ge en muntlig presentation bör anmäla sig snarast (omgående men absolut senast 15 oktober), och gärna kontakta Mats Wedin direkt! Specificering av presentationstyp görs i anmälningsformuläret (se Registrering nedan). Instruktioner om hur du förbereder din presentation hittar du här.

Deltagaravgift

Deltagaravgiften är 500 kr/person och inkluderar konferensavgift, fika, lunch och konferensmiddag på kvällen den 25 november. Vill du inte delta i konferensmiddagen är avgiften 200 kr/person. Anmäler du dig efter den 31 oktober blir avgiften 200 kr högre. Instruktioner för hur du betalar finns på anmälningssidan (se Registrering nedan).

Registrering

Deltagande i Systematikdagarna 2013 förutsätter individuell anmälan, snarast men absolut senast 15 november. Anmälan efter den 31 oktober medför högre deltagaravgift.

Klicka här för att komma till anmälningssidan.

Boende

Konferensdeltagarna ordnar själva boende. Några tips på vandrarhem och hotell finns här:
vandrarhemstockholm.se
vandrarhemsguiden

Vid eventuella frågor, kontakta Mats Wedin (mats.wedin-at-nrm.se).