Medlem och betalning

För att bli medlem på systematikforeningen.se:

Du kan skapa ett konto på denna webbplats. Då kan du publicera nyheter och information, samt få mejlutskick när andra gör inlägg.

För att bli medlem i Svenska Systematikföreningen:

För att stötta Svenska Systematikföreningen, bör du bli medlem i föreningen.

1. Ny medlem: Kontakta kassor@systematikforeningen.se och uppge namn, mejladress, position, institution och arbetsplats.
  2. Alla medlemmar utom grundutbildningsstudenter: Betala medlemsavgiften på 200 kr per år (gratis för grundutbildningsstudenter). Avgiften betalas till något av nedanstående konton. Kom ihåg att ange ditt namn och vilket år betalningen avser!

Plusgiro

Bankgiro

Dataskydd – systematikforeningen.se

När du registrerar ett konto på systematikforeningen.se godkänner du att vi sparar dina uppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om namn, arbetsplats och e-postadress. Detta för att du ska kunna få utskick och göra egna utskick via sajten. Webmaster ansvarar för användarkontona och kan kontaktas på webmaster@systematikforeningen.se. Andra användare kan se den information du gör publik i din profil. Vi delar inte din information med utomstående parter eller till andra länder utanför EU/EES. Du kan när som helst kontakta webmaster för att få tillgång till dina uppgifter eller för att få dem borttagna. Informationen i användarkontona gallras om de är uppenbart övergivna (om mejl studsar).

Dataskydd – Svenska Systematikföreningen

När du blir medlem i Systematikföreningen godkänner du att vi sparar dina uppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (GDPR) om namn, arbetsplats och e-postadress. Detta för att vi ska kunna kontakta dig med information om föreningen och dess aktiviteter. Styrelsen ansvarar för medlemsregister och du kan kontakta oss på styrelsen@systematikforeningen.se. Vi delar inte din information med utomstående parter eller till andra länder utanför EU/EES. Du kan när som helst kontakta oss för att få tillgång till dina uppgifter eller för att få dem borttagna. Informationen i medlemsregistret gallras efter 2 år om ingen medlemsavgift betalas.