Nytt om fototävlingen och hemsidan

Fototävling

Vi har fått mycket fina men aningen få bidrag till fototävlingen och därför beslutat att förlänga den till 31:a augusti. Så nu har ni hela sommarsäsongen på er att ladda upp nya fina naturbilder!

Beskriv din forskning

Det saknas lite konkret information om vilken systematisk forskning som egentligen bedrivs i landet. Den som så vill kan på hemsidan beskriva sin forskning eller andra relaterade aktiviteter som systematiker bedriver runtom i landet i en kort populärvetenskaplig text och/eller länka vidare till en mer utförlig hemsida på det egna lärosätet. Du skapar en ny sida och väljer Natur & Forskning – Projekt som förälder.

Smultronställen

Vi har en karta som är tänkt att visa platser med stor biologisk mångfald eller andra intressanta naturvärden och arter. Även denna finns under Natur & Forskning. Medlemmar som så vill kan använda vår nya kartfunktion för att markera och kort beskriva platser i landet som är biologiskt intressanta. Det borde väl att få ihop ett gäng unika markörer på kartan som man inte kan hitta på någon annanstans på nätet?

Mer information om hur du använder vår hemsida och skapar innehåll finner du på vår FAQ: http://systematikforeningen.se/wiki/faq-om-hemsidan/

Trevlig sommar och semester!